domov video foto kdo sem linki razno english

O NLE

STROJNA OPREMA

PROGRAMSKA OPREMA

HDV

HD

PLUGINS

 

 

AVID

 

PREMIERE

FINAL CUT

PRIMERJAVA NELINEARNIH MONTAŽ:
Avid vs FCP vs Premiere

Ta prispevek sem napisal, ker me veliko ljudi sprašuje kakšno montažo naj si kupi, pa tudi sam sem si hotel izpisati dejstva pro-cons. Občasno pogledam na forume ali na nekatere strani kaj si o tej temi mislijo v svetu, in dejstvo je, da najboljša montaža ne obstaja, v osnovi so po funkcionalnosti enake, po malenkostih pa se razlikujejo. Torej z vsako se da posel opraviti, kako in katera tebi najbolj odgovarja je pa odvisno od potreb in denarja. Če o nelinearni montaži ne poznaš niti osnov si najprej preberi O NELINEARNI MONTAŽI.

Mnogi me sprašujejo, če sem zastopnik za Avid, ker ga vedno hvalim. Ne. Enostavno, ko delam z Premierom ali FCP-jem, prihaja do težav, katere bi z Avidom rešil hitreje. Seveda nisem najbolj objektiven, saj z Avidom delam najdlje. Je pa seveda treba že na začetku povedat, da je Avid približno petkrat dražji od ostalih programov. In da nebi prišlo do pomote, Avid Liquid je vrsto let razvijal Pinnacle, katerega je leta 2006 kupil Avid. Govorimo o Avidovem programu, ki ga razvijajo že od leta 1990 (Film composer - Media Composer - Symphony)

Če veliko montiraš, kar pomeni vsaj en projekt na mesec se splača razmišljti o Avidu, saj se ti bo vložen denar povrnil, če pa montiraš eno ali dve stvari na leto pa raje prišparaj denar in delaj s FCP-jem ali Premierom, saj je kvaliteta končnega izdelka enaka. Prednost FCP-ja je predvsem v poceni vrhunski barvni korekciji (color). No zdaj pa tiste za montažerja pomembne podrobnosti, zaradi katerih lahko uživaš pri delu ali pa trpiš:

1. Pri ustvarjanju novega projekta se pri Avidu in Premieru odločim za resolucijo in število slik na sekundo (24,25,30), FCP pa omogoča mešanje projektov. Sicer je FCPjeva možnmost na prvi pogled boljša, vendar je v bistvu mnogo slabša (v najnovejši verziji so to slabost popravili). Ampak nastavitve za projekt so še vedno na treh mestih in če ne preveriš vse lahko nalagaš v drugi ločljivosti, kodeku ali formatu kot bi želel. V 99% montiramo projekte v eni resoluciji, kodeku in formatu zelo redko jih mešamo. Seveda pa tudi Avid in Premier na drugačen način omogočata mešanje resolucij.

2. Druga prednost pri Avidu je uporabnik- nastavitve izgleda vmesnika in bližnjice na tipkovnici, so res dobro razdelane in lahko jih shraniš na prenosni ključek (kamorkoli prideš imaš svoje nastavitve). Vem da ima tudi FCP to možnost, vendar na treh različnih montažah zadeva ni delovala.

3. Pri nalaganju gradiva Avid omogoča vse nastavitve v enem oknu - capture tool (resolucija, na kateri disk, zamikanje kode, zamikanje zvoka brez sneamnja kode, vrsta kontrolerja....), popolna kontrola na enem mestu. Adobe ima nekaj manj možnosti, FCP pa ima nastavitve na treh različnih mestih.

4. Pri urejanju naloženega gradiva je Avid sploh najboljši (bini, pogledi v binih, imenovanje klipov ). Pregledno in jasno. V Adobeu ali FCPju imam občutek omejanosti - velikosti sličic so fiksne. Sicer za manj zahtevne projekte (manj gradiva) to ni tako pomembno.

5. Osnovni način montiranja - izbira v monitorju in polaganje na časovnico je pri vseh treh montažah skoraj enaka. Bistvena razlika je, da Avid ločeno deluje s sliko in vsakim zvočnim kanalom posebej, FCP ima možnost vključit in izključit skupino, pri Premieru pa je treba "unlinkat" sliko in zvok. In tu je največja razlika pri sami montaži. Pri Avidu se je začetniku nekoliko težje naučiti uporabljati časovnico, kar je za resno delo edina prava stvar. Začetnik lažje obvlada časovnico na FCP-ju ali Premieru, ki pa za resno delo postane "pain in the ass". Metanje posnetkov in premikanje po časovnici je enostavnejše, ko je pa treba podvlečti zvok pod sliko pa to postane zamudno in neprijetno delo.

6. Trimanje je pri Avidu perfektno, v zadnjih verzijah FCPja so sicer nekoliko izboljšali Dynymic trim, Premier pa še vedno nima real-time trima. Druga najmočnejša lastnost Avida pa je sinhronizacija stez na časovnici - res funkcionira. Naprimer, ko končan izdelek hočeš skrajšati nekje na sredini moraš pri FCP-ju in Premieru paziti na vse steze, sicer se ti lahko stvar zamakne.

7. Dodajanje posebnih učinkov je pri Premieru in FCPju enostavnejše, vendar ima Avid nekaj prenastavljenih učinkov, ki jih v montaži največ rabim (vse maske in reformati iz različnih formatov 4:3 - 16:9, 1:1,85...) in kar je najboljše - NI JIH TREBA RENDERIRATI (masko postavim na cel film in ga enostavno predvajam). Avid ni nikoli imel veliko efektov, sicer pa obstaja vrsta plug-inov; in spet smo pri denarju.

8. In končno zelo pomembna lastnost Avida, da dela resnično na sliko natančno. Premiere ali FCP lahko kdaj zabluzita okrog kod, pri Avidu pa vedno funkcionira, tudi če jo naknadno spreminjaš, ko je gradivo že naloženo.

In zaključil bom tako, kot sem začel: če veliko montiraš, ti bo Avid veliko časa prihranil, če pa malo montiraš ti bosta FCP, še bolj pa Premier veliko denarja prihranila. Seveda, za tiste, ki uporabljajo nelegalne programe denar ne igra vloge, seveda pa potem ne moreš profesionalno montirat. Namreč če hočeš imeti malce bolj resno montažo je treba kupiti še kakšen hardware - video vmesnik.

PROG - OS

Avid Media composer - PC & MAC Adobe Premiere pro - PC

Final cut pro - MAC

Prednost
  • enostavna in logična izbira projekta (SD ali HD, 24 ali 25 fps), ter logične kompresije 1:1, 2:1, 10:1…
  • odličen trim (JKL) in uporabne bljižnice na tipkovnici
  • najbolj dodelan vmesnik, filmski način montiranja (ločen zvok)
  • osnovni učinki v stvarnem času (prelivi, napisi, večanje/manjšanje slike, maska, spreminjanje hitrosti)
  • možnost mešanja različnih kompresij in ločljivosti na časovnici v stvarnem času
  • zanesljivost in natančnost časovne kode (nalaganje, sneamanje, zamikanje, spreminjanje...)
  • podatkovna baza (vse gradivo v eni mapi s stalnim nadzorom – vedno veš kje je gradivo)
  • povezava s pro toolsi, pravih 24 fps + opcije za film (sinhronizacija, keykode)
  • zamikanje zvoka pri nalaganju
  • najbolj stabilen
  • enostavna uporaba, še posebej če si navajen na Photoshop, Ilustrator…
  • izmenjava gradiva v Adobe collection
  • deluje na večini video vmesnikov
  • poceni (Adobe + Blackmagic = 1000€) = najcenejša HD montaža
  • veliko forumov
  • enostavna uporaba
  • možnost kombiniranja projektov in časovnic
  • itegracija s Shake, soundtrack in Final touch (zdaj color) najcenejša kvalitetna on-line barvna korekcija
  • Relativno poceni (FC + Blackmagic = 1000€), od Adoba je dražji zaraci MACa
  • Mackintosh prodaja v kompletih – enostavna inštalacija (npr. Xraid)
  • stabilnejši od Premiera
  • Zaradi enostavnega operacijskega sistema manj vzdrževanja
Slabosti
  • drag, (Avid + Mojo = 10.000 €),
  • sicer dobra baza podatkov ima eno pomankljivost - če imaš na računalniku več projektov je težko ločiti naloženo gradivo
  • slab glas se vleče od prejšnih verzij (6.5)
  • na nekaterih vmesnikih nestabilen
  • če se med renderiranjem sesuje, moraš ponovno renderirati
  • če ne obvladaš Windowsov se ti bo prej ali slej začel sesuvat
  • drag računalnik (MAC)
  • omejenost kombiniranja z ostalimi programi (ki jih je v windowsih več)
  • Mac sistem je sicer zelo enostaven, nerazumljivo so nekatere stvari v FCP-ju zakomplicirane
  • če se med renderiranjem sesuje, moraš ponovno renderirati